دانلود کتاب “قلعه حیوانات” (مزرعه حیوانات) | جورج اورول

کتاب نایاب قلعه حیوانات” (که با نام مزرعه حیوانات هم شناخته می‌شود) اثر جورج اورول یکی ‌از مهم‌ترین و بهترین شاهکارهای ادبیات جهان و از مشهورترین آثار ادبی‌اجتماعی است.

خلاصه داستان قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

کتاب قلعه حیوانات در نیمه‌اول قرن بیستم و در حول و حوش جنگ‌ جهانی‌ دوم نگارش یافت. این کتاب یک اثر ضدکمونیستی است. جورج اورول در این کتاب به ایدئولوژی کومونیسم و سوسیالیسم و ناکارآمدی آن پرداخته است. نام دیگر این کتاب مزرعه حیوانات می‌باشد.

قلعه حیوانات داستان شورش گروهی از حیوانات یک مزرعه بر علیه صاحب‌شان است. این حیوانات گمان می‌کردند که تا زمانی که در زیر سیطره صاحب مزرعه هستند، همچون بردگانی هستند که در حال استثمار شدن هستند.

این حیوانات برای پایان دادن به این بهره‌کشی و رسیدن به استقلال و آزادی، یک انقلاب به راه انداخته و صاحب مزرعه را فراری می‌دهند. رهبری آن‌ها در این قیام در دستان یک خوک بود.

پس از بیرون راندن دیکتاتور (صاحب مزرعه)، حیوانات آزادی خود را جشن می‌گیرند. اما طولی نمی‌کشد که این روزهای شاد به پایان می‌رسد. گروهی از انقلابیون (یک دسته از خوک‌ها) کودتایی کرده و آن خوکی که رهبر اصلی انقلاب است را نیز از مزرعه بیرون می‌اندازند. از این پس رهبری مزرعه به دست خوک‌های کودتاگر می‌افتد و انقلاب مزرعه از مسیر خود خارج می‌گردد.

خوک‌ها که طعم قدرت در زیر دندان‌های‌شان مزه کرده بود، دچار جنون قدرت شده و به مرور با پای‌مال کردن ارزش‌هایی که بخاطر آن‌ها انقلاب کرده بودند، یک دیکتاتوری وحشتناک دیگر به‌وجود می‌آورند. حالا دیگر از انقلاب مزرعه، فقط یک خاطره و چند شعار باقی مانده بود و اوضاع بسیار اسفناک‌تر از قبل از انقلاب (زمانی که زیر نظر صاحب مزرعه زندگی می‌کردند) شده بود.

در پیرامون رمان مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات)

این رمان در کنار رمان ۱۹۸۴، دو اثر شاخص جورج اورول می‌باشد که وی در آن به نظریات ضدکمونیستی خود پرداخته و کوشیده است تا اروپا را از خطر ترویج افکار کمونیستی آگاه سازد.

او در این اثر در واقع مانیفست خود مقابله با کمونیسم جهانی را در قالب یک داستان منتشر کرده است. مزرعه حیوانات هم در زمان خود و هم در سال‌های بعد و تا امروز، در شمار یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ است. این دو کتاب در کنار هم، پرفروش‌ترین دو کتابی هستند که یک نویسنده در قرن بیستم منتشر کرده است.

با وجودی که داستان این کتاب بر پایه جنایت‌های رژیم شوروی نگاشته شده، اما نویسنده به شکل زیرکانه‌ای خط سیر داستان را به‌گونه‌ای پیش برده است که قابل تعمیم به دیگر جوامع نیز می‌باشد. در معنای عام‌تر، جورج اورول دنیای زمان خود را در اندازه یک مزرعه کوچک کرده و دیدگاه‌های اجتماعی خود را بیان می‌کند. این کتاب یکی از شاهکارهای ادبیات و یکی از رمان‌هایی است که جهان را تحت‌تادیر خود قرار داد.

در مورد این کتاب، نقدهای بسیاری نوشته شده است. اگر علاقمند هستید تا به صورت کامل و جامع نقد این کتاب را بخوانید و از زوایای آن آگاه شوید، لینک زیر را مطالعه کنید:

– معرفی و نقد کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

دانلود رایگان کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)

دانلود رمان قلعه حیوانات برای همه کاربارن و اعضای کافه‌کتاب، رایگان است. برای مشاهده لینک دانلود این کتاب، کافی است تا وارد حساب‌کاربری خود شوید. همچنین اگر هنوز حساب‌کاربری ندارید، در کمتر از سه دقیقه می‌توانید یک حساب‌کاربری ساخته و پس از آن به راحتی این کتاب و هزاران کتاب دیگری که در کافه‌کتاب موجود هستند را به رایگان دانلود کنید.

این کتاب نیز همچون دیگر کتاب‌های موجود در این سایت، توسط اعضا و کاربران فهیم و فرهیخته و ادب‌دوست کافه‌کتابی، برای استفاده همگان بارگزاری شده است. کتاب چاپ دهه ۱۳۵۰ خورشیدی بوده و در متن کتاب نام اسکن‌کننده و سازنده PDF، «خانم پروانه محمودی» درج شده است.

دانلود کتاب قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)  را به تمامی دوست‌داران رمان پیشنهاد می‌کنیم.

قلعه حیوانات مزرعه حیوانات

پیشنهاد کافه‌کتاب:
دانلود رمان ۱۹۸۴ 

کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. نیکتا:

    کتاب خواندن را دوست دارم.

  2. Kowsar:

    سیاست

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان