دانلود کتاب “ماموریت در تهران: خاطرات سروان زیگفرید”

کتاب نایاب ماموریت در تهران: خاطرات سروان زیگفرید” با کیفیت بسیار مطلوب برای دانلود علاقمندان آماده شده است.

ماموریت در تهران، خاطرات سروان زیگفرید

این کتاب سرگذشت یک افسر آلمانی در جریان جنگ دوم جهانی است که به عنوان یک جاسوس وارد ایران می‌شود. وی از طرف نازی‌ها ماموریت دارد تا با نفوذ متفقین در ایران مبارزه کند.

در راه رسیدن به این مقصود وی مجبور است تا با روش‌های پیچیده، به مبارزه با نفوذ متفقین پرداخته و جای پای آلمان‌ها در ایران را مستحکم نماید. از همین روی حوادث جالبی برایش رقم می‌خورد که در طی یادداشت‌هایش آن‌ها را مکتوب می‌نماید. این یادداشت‌ها بعدها تبدیل به کتاب شده که همین اثری است که در اختیار شماست.

پاره‌ای از متن کتاب ماموریت در تهران

هنگامی که بعد از چهل و هشت ساعت یا به عبارتی دو شبانه‌روز کار مداوم، اتاق کارم را ترک کردم آنقدر خسته بودم که تمام مدتی که در تاکسی نشسته بودم تا به منزل برسم را در خواب فرورفته بودم.‌ دو روز را سخت کار کرده بودم تا پرونده مهمی که در دست داشتم را به سرانجام برسانم.

همسرم از من خواسته بود تا مرخصی بگیرم برای رفع خستگی اما خب، برای آدم‌های مثل ما مرخصی معنی ندارد‌. با این حال به او قول داده بودم تا بلافاصله پس از پایان این پروژه به یک مسافرت خانوادگی برویم…

ماموریت در تهران، خاطرات سروان زیگفرید یا ژنرال آیزنهاور؟

ما دو کتاب به نام‌های ماموریت در تهران داریم. یکی همین کتاب زیگفرید است و دیگری اثر آیزنهاور. کتاب دوم در کوران انقلاب اسلامی نوشته شده و به دلیل داشتن حق نشر، نسخه PDF ندارد. اما کتاب آیزنهاور از انی قرار است که رابرت هایزر ژنرال چهار ستاره نیروی هوایی آمریکاست که در جریان انقلاب ایران با مأموریتی ویژه از سوی “جیمی کارتر“، رییس جمهور وقت آمریکا، در ماه های آخر پیش از سقوط رژیم پهلوی وارد ایران می‌شود. وی مأموریت خود را چنین توصیف می‌کند که از جانب شخص “کارتر” دستور داشته است تا مقدمات حفظ انسجام ارتش را پس از رفتن شاه از ایران، فراهم سازد و ارتش را به ترک انقیاد به شاه و سپردن حمایت و تعهد نسبت به یک دولت غیرنظامی وفادار به آمریکا، به رهبری شاهپور بختیار وادار کند. اما در روز اول مأموریتش که به دیدار سفیر آمریکا در ایران می‌رود، با دستوری حدید مواجه می‌شود. ” سولیوان” پیامی را که از ” سایروس ونس “وزیر خارجه آمریکا دریافت کرده بود به دستش می‌دهد.

«در پیام دستور داده شده بود تا تمام دستورات قبلی را نادیده بگیرم. به نظر می‌رسید که دیگر نباید طبق دستور مقرر با رهبران نظامی ایران تماس بگیرم. قرار شد تا اطلاع بعدی از واشنگتن کاری نکنم. مقدمه‌ی خوبی نبود. دریافتم که در واشنگتن وحدت نظر وجود ندارد. بدیهی بود که وزارت خارجه در مورد ایران نقطه نظر خاصی داشت و وزارت دفاع نقطه نظر دیگری.»

طبق گفته‌ی “هایزر“، سفیر در مورد تغییر ناگهانی برنامه اظهار‌نظری نکرد اما ناراحت هم به نظر نمی‌رسید اما خود “هایزر” از شنیدن این خبر «برزخ‌» شده بود. ” هایزر” و ” سولیوان ” با هم گفتگو کردند اما این گفتگو نتیجه‌ای در بر نداشت. ” سولیوان ” معتقد بود ارتش ایران توان انجام کاری را ندارد و کار شاه تمام است و باید هر چه زودتر ایران را ترک می‌کرد و بختیار هم نمی‌توانست دولت تشکیل دهد. هایزر می‌‎گوید:

«برای من عجیب بود که با دستور رییس‌جمهوری وارد ایران شدم که همه را وادار به حمایت از بختیار کنم، اما از نماینده‌‌ی رییس‌جمهوری شنیدم که بختیار قبل از آغاز بازی شکست خورده است. در حقیقت سفیر معتقد بود که باید بختیار را حذف کنیم و مسقیماٌ به سراغ بازرگان برویم.»

همانطور که گفته شد کتاب خاطرات آیزنهاور دارای حق نشر بوده و نسخه PDF ندارد. لذا برای تهیه آن می‌توانید به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنید.

دانلود کتاب ماموریت در تهران (خاطرات زیگفرید)

دانلود کتاب ماموریت در تهران: خاطرات سروان زیگفرید را به دوست‌داران و دانشجویان و پژوهشگران تاریخ معاصر، توصیه می‌کنیم. این کتاب نسخه‌ای نایاب، چاپ دهه ۱۳۵۰ خورشیدی و فاقد‌حق‌نشر است.

دانلود کتاب “ماموریت در تهران: خاطرات سروان زیگفرید”


  1. تقی:

    بسیار عالی

  2. نسرين فرخ نهاد:

    سلام چرا دانلود نمیشه

    • با سپاس از گزارش شما، کتاب مجددا آپلود شد و اکنون بدون مشکل دانلود می‌شود.

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان