دانلود کتاب “انجیل” (عهد جدید) | متن PDF کامل و بدون حذفیات

کتاب مقدس انجیل (عهد جدید) کتاب مقدس مسیحیان (عیسویان) و پیروان شریعت حضرت عیسی (ع) می‌باشد. انجیل معرب شده واژه Euangelion به معنای بشارت و مژده است. در ادامه به معرفی و توضیحات کاملی در ارتباط با این کتاب مقدس، خواهیم پرداخت.

معرفی کتاب انجیل (عهد جدید)

انجیل اصیل عیسی (ع) که دربردارنده سخنان عیسی بوده و توسط خود او نگارش یافته بود، گویا در همان سال های نخستین پس از به صلیب کشیدن شدن حضرت، مفقود گشته است. باری، گروهی از یاران عیسی مسیح، زندگی‌نامه او و سخنان گهربارش را یادداشت کرده و به مسیحیان پیشکش نمودند. هر یک از این‌ کتاب‌ها به تنهایی انجیل نامیده می‌شد.

بعدها چهار کتاب از مجموع کتاب‌های انجیل با نام عهد (پیمان) جدید، تبدیل به کتاب مقدس مسیحیان گشت. این چهار انجیل عبارتند از: انجیل یوحنا، انجیل متی، انجیل مرقس و انجیل لوقا. سپس برخی از یادداشت‌های حواریون و یاران مسیح نیز به چهار انجیل نام‌برده ملحق شده و مجموعا کتاب عهد جدید را ساختند. این کتاب‌ها شامل: اعمال رسولان مسیح، نامه‌های پولس، عبرانیان، مکاشفه یوحنا و… می‌باشند.

مجموع چهار انجیل نام‌برده که به اناجیل اربعه یا انجیل‌های چهارگانه نیز معروف هستند، به اضافه بخش‌های دیگری که برخی از آن‌ها معرفی شد، کتاب عهد جدید، کتاب مقدس مسیحیان را تشکیل می‌دهد.

امروزه انجیل را کتاب مقدس پیروان شریعت عیسی مسیح می‌دانند. کتاب انجیل دربردارنده آموزه‌های مسیح است که توسط پیروان او گردآوری و تالیف یافته است.

همچنین بنگرید به: دانلود تورات (عهد قدیم)

انجیل و عهد جدید به چه معنا هستند؟

اِنجیل، در لغت به معنای «خبر خوش» یا «مژده» می‌باشد. «عهد جدید» و «کتاب مقدس» نیز نام‌های دیگری است که مسیحیان بر این کتاب نهادند. مسیحیان عقیده دارند که حضرت آدم نخستین کسی بود که با خداوند عهد و پیمان مودت و دوستی بست. بنابراین تورات را «عهد عتیق» یا «عهد قدیم» می‌نامند. در ادامه عقیده آن‌ها بر این است که عیسی مسیح هزاران سال پس از آدم ابوالبشر، با خداوند تحدید میثاق کرده و عهد و پیمان قدیم بشر را احیا نمود. از همین روی، کتاب مقدس خود را «عهد جدید» می‌نامند.

به زبان ساده‌تر، مسیحیان انجیل را به عنوان کتاب آسمانی خود و کلام خداوند قبول دارند و مطالعه می‌کنند. آن‌ها معتقدند که عهد عتیق، پیمانی بود که خداوند با آدم و موسی بست و عهد جدید تجدید میثاقی است که خداوند با عیسی مسیح ببست تا بدین‌وسیله دوره جدیدی در زندگی مومنان آغازگردد.

یهودیان تنها تورات (عهد عتیق) را به عنوان کتاب مقدس می‌شناسند. اما مسیحیان هر دو کتاب عهد عتیق و عهد جدید را مقدس می‌دانند و به مجموع این دو کتاب، «کتاب مقدس» می‌گویند.

دانلود انجیل عیسی

Gospel (The Bible / New Testament)

The book of Christians is called the Gospel. And the other names of this book are The Bible and New Testament. This book consists of four main sections and several other sections. The four main sections are:

  •  Gospel of Matthew,
  •  Gospel of Mark,
  •  Gospel of Luke,
  •  Gospel of John.

The Bible is the world’s best-selling book for centuries. Most of the world’s population are Christians. Therefore, the New Testament has the largest audience in the world.

Gospel has been translated into all the living languages of the world. Currently, a PDF of this book in Persian is ready for you to download. Download Persian Gospel and enjoy it.

معرفی بخش‌های عهد جدید

همان‌گونه که گفته شد، انجیل یا عهد جدید، از چهار کتاب تشکیل شده است. این چهار کتاب به اناجیل اربعه نیز معروف هستند:

  • انجیل متی
  • انجیل لوقا
  • انجیل یوحنا
  • انجیل مرقس

به علاوه سه کتاب دیگر به‌نام‌های:

  • مکاشفه یوحنا
  • اعمال رسولان
  • نامه‌های حواریون مسیح
اناجیل اربعه

اناجیل چهارگانه یا اناجیل اربعه دربردارنده چهار روایت از زندگی‌نامه عیسی مسیح هستند. این چهار انجیل، مهم‌ترین منابع ما برای شناخت روزگار عیسی مسیح و شرح زندگانی اوست.

نویسندگان این چهار اثر، یوحنا، لوقا، مرقس و متی از مشهورترین حواریون حضرت عیسی بودند.

کتاب اعمال رسولان

اعمال رسولان از بخش‌های تاریخی کتاب عهد جدید است. این کتاب بیشتر به شرح وقایع رویدادهایی که پس از به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح اتفاق افتاد، پرداخته است.

از جمله این وقایع، نزول روح‌القدس، شرح ماجرای ایمان آوردن پولس به آیین مسیحیت، شهادت استیفان، وعظ‌ها و اندرزهای حواریون و البته برخی از رویدادهایی که مربوط به نخستین کلیساها می‌باشد. این اثر به دست لوقا نگاشته شده‌ است. لوقا نویسنده یک از اناجیل اربعه نیز می‌باشد.

کتاب نامه‌های حواریوت

در سال های اولیه مسیحیت، مسیحیان دچار مشکلاتی در ادای فریضه‌های دینی خود بودند. چگونگی انجام مناسک و خواندن ادعیه و اوراد و همچنین چگونگی ایستادگی در مقابل آزار و شکنجه‌های بت‌پرستان و رومیان، از جمله این مشکلات بود. 

این مشکلات باعث شد تا مسیحیان مدام مشغول نامه‌نگاری با حواریون باشند. شرح برخی از این انمه‌ها که تا امروز باقی مانده، متن کتاب نامه‌های حواریون را تشکیل می‌دهد.

این بخش از کتاب عهد جدید، دربردارنده نامه‌های پولس رسول، یوحنای حواری، پطرس حواری، یعقوب و یهودا برادران (ناتنی) عیسی و همچنین متنی به نام رسالهٔ عبرانیان می‌باشد.

کتاب مکاشفه یوحنا

این بخش از عهد جدید، شرح مکاشفه‌ای است که یوحنا از حواریون مشهور مسیح، در عالم رویا و با هدایت روح‌القدس، انجام داده است. در این سفر او به عرش اعلی رفته و پس از ملاقات با مسیح، به پیش‌بینی وقایع آخرالزمان پرداخته است.

کتاب مقدس چیست؟

مسیحیان به مجموع دو کتاب تورات و انجیل (عهد عتیق و عهد جدید) کتاب مقدس می‌گویند. آن‌ها باور دارند که عیسی مسیح دنباله‌رو شریعت موسی بود و بشارت رسالت وی را موسی داده بود. لذا هر دو کتاب انجیل و تورات را مقدس دانسته و به مجموع آن‌ها کتاب مقدس می‌گویند.

اما این عقیده را یهودیان باور ندارند. آن‌ا تنا پیرو شریعت موسی هستند و عیسی را به عنوان پیامبری از قبیله موسی نمی‌پذیرند. از همین روی است که یهودیان تنها به تورات (عهد عتیق) اعتقاد دارند و کتاب مقدس‌شان فقط تورات است.

این تفاوت دیدگاه میان دو دین، باعث جدال‌هایی میان باورمندان مسیحی و یهودی شده است. با این حال مسیحیان انعطاف بیشتری داشته و تورات را به طور کامل پذیرفته‌اند و در کنار عهد جدید به عنوان کتاب مقدس آن را محترم می‌شمارند.

معمولا هر دو کتاب عهد عتیق (قدیم) و عهد جدید در کنار هم در اروپا و دیگر سرزمین‌های مسیحی‌نشین چاپ می‌شوند و در واقع هرگاه نام کتاب مقدس می‌آید، منظور کتابی است که هم عهد عتیق و هم عهد جدید را در کنار هم در یک جلد داراست.

همچنین بنگرید به: دانلود کتاب مقدس

انجیل فارسی

کتاب حاضر، نسخه فارسی کتاب انجیل می‌باشد. این کتاب دارای ترجمه‌ای روان و دقیق می‌باشد و همچنین کیفیت آن بسیار عالی است. به ویژه فونت کتاب که به شدت چشم‌نواز می‌باشد.

کتاب انجیل فارسی توسط کاربران در این پایگاه فرهنگی و ادبی بارگزاری و آپلود شده است. توجه داشته باشید که که کتاب انجیل فارسی که هم اکنون آماده دانلود شماست، نسخه کامل از متن اصلی عهد جدید می‌باشد.

انجیل فارسی که توسط کاربران کافه کتاب ارسال شده و اکنون آماده دانلود شما می‌باشد، بدون حذفیات بوده و از کامل‌ترین نسخه آن به فارسی ترجمه شده است.

Persian Bible

This book is the Persian version of the Holy Bible. This book has a fluent and precise translation and its quality is also excellent. Especially the font of the book, which is very eye-catching.

The Persian Bible book has been uploaded by users in this cultural and literary database. Note that the Persian Bible book that has been prepared for download is the complete version of the original text of the New Testament.

The Persian Bible, which was sent by the users of the book cafe and is now ready for download, is without omissions and has been translated into Persian from the most complete version.

دانلود کتاب عهد جدید (انجیل)

کتاب انجیل (عهد جدید) به صورت کامل و بدون حذفیات جهت دانلود کاربران گرامی مهیا شده است. این کتاب نسخه‌ای بسیار نایاب و قدیمی است که در حدود ۱۳۰ سال پیش به چاپ رسیده است. کتاب حاضر آن‌گونه که در متن آن آمده است، مستقیم از سه متن عبرانی، کلدانی و یونانی به فارسی ترجمه شده است و از همین روی بدون حذفیات و دخل و تصرف، دقیق‌ترین و کامل‌ترین ترجمه از متن کتاب انجیل می‌باشد.

هم‌اکنون می‌توانید کتاب انجیل (عهد جدید) را به صورت کامل از کافه کتاب دریافت کنید. این نسخه از کتاب انجیل، نسخه کامل و بدون حذفیات می‌باشد.

دانلود کتاب “انجیل” (عهد جدید)


کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. بنده کوچک خداوند:

    قرآن نزول کتاب آسمانی بر موسی ع به نام تورات و نزول انجیل بر عیسی مسیح ع رو بیان فرموده. اما آیا اون تورات و انجیلی که بر این پیامبران نازل شد این هایی هستند که ما میبینیم؟ خیر . در قران اشاره شده که این ها کتاب هاشون رو تحریف کردن و چیزی که ما میبینیم شاید خالی از حق نباشه اما بدون شک در اون تحریفات بسیاری وجود داره. مثلا توی کتاب مشترک مسیحیان و یهودیان میدونید چه تهمت های زشتی به بعضی پیامبران زده شده؟ فقط به خاطر اینکه گناهان خودشون رو توجیه کنن. اصلا در مورد این تهمت ها روایت داریم. توی کتاب مقدس گفتن حوا س از دنده آدم ع خلق شد روایت صریح داریم از امام صادق ع که این رو رد میکنه. دوستانی که اطلاع ندارید از مراجع معتبر و از اهل علم تحقیق کنید لطفا الکی فتوا صادر نکنید. چون اصلا نمیدونید دارید از چی دفاع میکنید. تنها کتابی که خداوند صراحتا در اون فرموده که اون رو از تحریف حفظ خواهد کرد کتاب مقدس قرآن خودمونه.

  2. پارسا:

    کتاب مقدس را دانلود کردم. سپاس از شما

  3. علی:

    اگر به قرآن هم اعتقاد داشته باشیم، خود قرآن کتابهای آسمانی پیشین مثل انجیل را تصدیق میکند. چرا ما تصدیق نکنیم.

  4. فاطمه:

    جهت تحقیق لازمش دارم هنوز نخوندم ولی باید جالب تر از تورات باشه

  5. یاسین:

    من اعتقادی ندارم به کتاب انجیل تنها کتاب فقط قران

  6. محدثه:

    کتاب خوبی بود
    کیفیت خوبی داشت و نسخه اصلی بود.

  7. مصطفی:

    دوست دارم انجیل را بخوانم چون واقعا عاشقش هستم

  8. مسعود:

    این کامل‌ترین نسخه از کتاب انجیل بود که دانلود کردم
    دم شما گرم

  9. آوانسیان:

    کامل و عالی بود تشکر

  10. هلیا:

    خیلی خوب و با کیفیت بود این کتاب

  11. هایده:

    جهت مطالعه به این کتاب نیاز داشتم.
    تشکر از شما که آن را برای دانلود قرار دادید.

  12. داود:

    کتاب عالی
    ممنون از کافه کتاب

  13. Nima:

    کتاب خیلی خوبی است. تشکر از کافه کتاب

  14. پلنیا امینی:

    کتاب های خوبی هستن مرسی

  15. ali:

    جالب بووووووووووووووووووووووووووووووووووود

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان