دانلود کتاب “کتاب تبتی مردگان”

کتاب نایاب «کتاب تبتی مردگان» (English: Bardo Thodol) از کتاب‌های مقدس تبتیان و بومیان آسیای میانه و یکی از مهم‌ترین کتب مقدس بودایی است.

معرفی کتاب تبتی مردگان

آموزش بنیادین کتاب، شناخت برون‌فکنی‌های شخصی و انحلال مفهوم خود در نور طبیعت است. به گفته خود کتاب، کتاب تبتی مردگان به آدمی نشان می‌دهد که چگونه باید زندگی کند. کتاب تبتی مردگان مهمترین کتاب مقدس بودائیان است.

معروف است که نویسنده این کتاب، فردی است به نام پادما سامباوا که در حوالی سده هشتم میلادی می‌زیست. اما مشخص نیست این فرد اصلا وجود تاریخی داشته باشد یا شاید این نام، لقبی برای یکی از بزرگان بودایی باشد. به هر روی، اعتقاد عموم بر این است که پادما سامباوا در زمره نخستین کسانی است که بودیسم را به تبت آورد. اما ظاهرا این فرضیه، داستانی بیش نیست.

کتاب تبتی مردگان راهنمایی برای مردگان در وضعیت بین مرگ و زندگی بعدی به‌شمار می‌رود. بوداییان تبت معتقدند که مرگ و جدایی کامل روح از جسم، چهار روز به درازا می‌انجامد. بذای تسهیل این امر و کم کردن عذاب متوفی نیاز به مناسکی است که توسط روحانی بودایی بایستی انجام شود. این روحانی در میان بوی بخورها، روشنایی شمع‌ها، و طنین نافذ سرودهای راهبان، با خوانش سرودهای مقدس و ادعیه، به روح متوقی کمک می‌کند تا با آرامش خود را به بهشت برساند. تمام این دعاها و سرودها و رسم و رسوم و شیوه انجام مناسک در کتاب تبتی مردگان آمده است،

به زبان ساده‌تر، این کتاب به عنوان نقشه و کتابچه راهنمایی برای جهان پس از مرگ به کار می‌رود. بوداییان بر این باورند که در تأملات خویش، مناطق شگرف آن جهان را کشف کرده و با استفاده از مناسک‌هایی خاص، روح درگذشته را به سلامت به منزل ابدی و جاودانی خود منتقل خواهند کرد.

اما این تمام ماجرا نیست. تنها یک بعد از کتاب تبتی مردگان مربوط به لحظات مرگ و ساحت پس از مرگ است، بعد دیگر آن در پی توضیح روش زندگی و چگونه زیستن است. چرا که بوداییان بر این باور هستند که انسان فقط و فقط در ساحت مرگ است که درمی‌یابد چگونه زندگی کرده و اگر به جهان بازگردد چگونه می‌بایست زندگی کند.

Bardo Thodol

Bardo Thodol, known in the West as the Book of the Tibetan Dead, is the text of a larger collection of teachings, the Dharma of Deep Liberation through the Intentions of Peaceful and Angry People, written by Karma Lingpa. This is the most famous and well-known work of Naingma literature. In 1927, this text was one of the first examples of Tibetan literature to be translated into European and then recognized around the world.

The Tibetan text describes Bardo’s posthumous consciousness experiences, the distance between death and subsequent rebirth, and intends to guide the individual through it. This text also contains chapters on the signs of death and the rituals to be performed when death approaches or occurs. This text can be used as an advanced exercise for trained meditators or to support strangers during the experience of death.

دانلود کتاب نایاب تبتی مردگان

کتاب تبتی مردگان منحصرا توسط کافه کتاب برای نشر الکترونیک طبع گشته است و مطالعه آن را به همه دانشجویان الهیات به ویژه گرایش ادیان و معارف پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب، نسخه‌ای بسیار نایاب و باکیفیت است که برای استفاده همگان آماده دانلود می‌باشد.

دانلود کتاب ” کتاب تبتی مردگان “


کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. بیتا:

    اما این تمام ماجرا نیست.
    باید کتاب‌های بیشتری را مطالعه کنم تا بیشتر آگاه بشوم.

  2. سیف:

    خیلی عالی

  3. سیف:

    سلام چطور میتونم این کتابو دانلود کنم

  4. محمدطهماسبی دهنو:

    Mamnon

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان