ریشه مشترک اعراب، ایرانیان و ترک‌ها، بر پایه بندهشن

در بندهشن میخوانیم، موجودی شبه انسان به نام کیومرث (گیه مرتن – پیروان آذرکیوان اورا گلشاه نیز مینامیدند) به همراه گاوی به نام اوک دات اولین آفریده های یزدان در ایران‌ویچ بودند.

با یورش اهریمن و برهم زدن آرامش گیتی، این دو نیز کشته میشوند.از بقایای بدن گاو اوک دات، حیوانات به وجود میایند و از بقایای بدن کیومرث، دو موجود نر و ماده به سان گیاه ریواس، که بعدها تکامل پیدا میکنند و شبیه انسان میشوند به وجود میاید به نام های مشیا و مشیانی*.تمام مردم دنیا از نسل مشیا و مشیانی هستند. مشیا و مشیانی در کشور مرکزی خونیرث-آریاویج زندگی میکردند و بر طبق گفته بندهشن ، از آنها شش جفت دختر و پسر زاده میشود و هر پسر با خواهر دوقلوی خود ازدواج میکند. فرزندان انها به شش کشور پیرامون (نمادی از شش قاره) مهاجرت کردند.

یکی از این شش پسر، سیامک نام داشت. کشته شدن سیامک در حالت برهنه به دست دیوی سهمگین، نشان از جنگ بشریت با یخ بندان دورانی دور از تاریخ دارد.

از سیامک و همسرش، پسری به نام  فراوک زاده میشود. فراوک (پیشوند فر + آوا – آوک) نیز بنا بر گزارش استاد جنیدی، نمادی از اولین تلاش انسان برای خلق کلمات و گفت و گوی با هم نوع است.

فراوک پانزده پسر داشت که یکی از انها هوشنگ بود. هوشنگ اولین شاه ایران و اولین شاه در کل جهان است و بندهش نسل ایرانیان فعلی را از هوشنگ میداند. سپس از هوشنگ ، انگهت، و از او، ویونگهان، و از او دو پسر، به نامهای تهمورث دیو بند و جمشید جم زاده میشود. سپس داستان دهاک (ضحاک – مردوک) و قیام کاوه آهنگر و فریدون و … .

اما فراوک پسر سیامک، علاوه بر هوشنگ چهارده پسر دیگر نیز داشت، که یکی از انها تاز نام داشت. از تاز ، ویروشک، از او زینکاو ، از او اروند اسپ (مرداس) و از او دهاک (اژدهاک = ضحاک ماردوش) زاده میشود.

با توجه به بابلی (تازی – سامی نژاد) بودن ضحاک (مردوک) ، و ریشه مشترک اجداد ضحاک تازی با هوشنگ آریایی، که پدر هر دو فراوک بود، نتیجه میگیریم که این روایت با فرضیه جدیدِ ایرانی بودن سومریان و مهاجرت آنها از ارته (=شاید جیرفت) فرضیه ای درست است.

اما در خاور، افراسیاب و پدرش پشنگ، نسبشان به تور پسر فریدون میرسد.
ارجاسب شاه خیون (هونها – جد تورکها) نیز از نوادگان افراسیاب و به طبع ، از نوادگان تور پسر فریدون میباشد.

دیگر اینکه در مورد نژاد سکاییان با  توجه به ریشه پهلوانان سکایی نژاد و سکستانی چون رستم و گرشاسپ و رسیدن نژاد ایشان به تهمورث و جمشید نواده هوشنگ ، آنها نیز در شمار ایرانیان قرار میگیرند.
چنانکه داریم گرشاسب پسر ثریته پسر شم (سام) پسر تورگ پسر شیدسپ پسر دوروشسپ پسر تور پسر جمشید پسر ویونگهان پسر انگهت پسر هوشنگ پسر فراوک پسر سیامک پسر مشیا.

پایان

 


*) مشیا و مشیانی، آدم و حوا نیستند زیرا قدمت آدم و حوا بر طبق متون اسلامی شش هزار سال سال و بر پایه متون یهودی پنج هزار و هفتصال میباشد، اما اما قدمت مشیا و مشیانی بر پایه اسطوره شناسی ایرانی بیش از ده هزار سال قدمت دارند.


Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان