دانلود کتاب “هزارپیشه” | بوکوفسکی

کتاب نایاب هزارپیشه” شاهکار “چارلز بوکوفسکی” با ترجمه روان وازریک درساهاکیان می‌باشد. کتاب هزارپیشه از مهمترین رمان‌های بوکوفسکی می‌باشد. این کتاب از مشهورترین و معروف‌ترین شاهکارهای ادبیات بین‌الملل بوده و دارای شهرت جهانی است.

خلاصه داستان هزارپیشه

همچون بیشتر آثار بوکوفسکی، شخصیت اصلی داستان هزار پیشه، باز هم هنری چیناسکی است. او یک ولگرد دائم‌الخمر است که بدون هدف زندگی می‌کند. چیناسکی یک آمریکایی است و موضوع داستان نیز در واپسین سال‌های جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. درست زمانی که تمام دنیا به‌جز خاک ایالات متحده درگیر جنگ است.

هنری چیناسکی مکان مشخصی برای زندگی ندارد. او در اتاق‌های ارزان‌قیمت استیجاری ساکن می‌شود. اتاق‌هایی اغلب کثیف و کوچک. خلقیات خاص او، کم‌حرفی و اجتماع‌گریی‌اش باعث می‌شود تا نتواند دوست صمیمی داشته باشد. حتی خانواده‌اش نیز تحمل زندگی با او را ندارند. در همان ابتدای داستان می‌بینیم که چگونه پدرش شرایط را به‌گونه‌ای پیش می‌برد تا وی خانه را ترک کرده و شرش کم شود.

او مدام در میان ایالت‌های مختلف در رفت و آمد است. به هر شهری که وارد می‌شود، یک اتاق ارزان قیمت اجاره کرده، ته‌مانده‌های پولش را خرج مشروبات الکلی می‌کند و پس از خالی‌شدن جیبش، به دنبال کار می‌گردد. در پیشه‌ها و مشاغل مختلفی مشغول می‌شود. تقریبا هر کاری را می‌پذیرد. با این‌حال نمی‌تواند به مدت درازی در یک شغل خاص، مشغول به کار باشد. چرا که خلقیاتش طوری است که مرتب اخراج می‌شود. البته خود او از این وضعیت ناراضی نیست. تنها دل‌بستگی‌اش در دنیا، نوشین الکل است و کار کردن برای او تنها به معنای گرفتن دست‌مزد برای خرید مشروبات الکلی است!

چیناسکی  یکی دو بار نیز به صورت کوتاه به زندگی مشترک با زنانی که شبیه به خودش هستند رو می‌آورد. اما این رابطه‌ها کوتاه است و وی پس از مدتی خسته شده و زندگی را رها می‌کند.

نقد رمان هزار پیشه

چارلز بوکوفسکی نوینسده‌ای شگفت‌انگیز است. وی بدون ترس قلم را می‌رقصاند! او قلمی خودمانی و البته بی‌ادب دارد. مسائل را با ساده‌ترین شکل عنون می‌کند و از دم‌دست‌ترین واژگان برای نگارش افکار خود بهره می‌برد.

شخصیت اصلی این رمان یعنی هنری چیناسکی، ظاهرا باید خود بوکوفسکی باشد. او تبلوری از روحیات خود را در قالب این شخصیت خیالی منعکس کرده است.

هزار پیشه با وجود داشتن خط و ربطی لاابالی و غیرمتمرکز، اما داستانی دل‌نشین دارد. این دل‌نشین بودن را باید از یک سوی در سادگی روایت و از سوی دیگر در سادگی قلم بوکوفسکی جستجو کرد.

اندکی درباره چارلز بوکوفسکی

هاینریش چارلز بوکوفسکی شاعر و داستان‌نویس آمریکایی است. وی دارای اصل‌و‌نسب و تباری آلمانی است. او در سال ۱۹۲۰ میلادی در شهر آندرباخ در آلمان متولد گردید و در سال ۱۹۹۴ میلادی دار فانی را وداع گفت.

بوکوفسکی سراینده هزاران شعر، نویسنده صدها داستان کوتاه و شش رمان است. شمار کتاب‌های چاپ شده از وی بیشتر از عدد پنجاه است. او نویسنده‌ای صاحب‌سبک بود. قهرمانان داستان‌هایش اغلب ولگردها و فرودستان هستند و این احتمالا باید به دلیل مشکلات و فقری باشد که خود او در جوانی با آن دست و پنجه نرم می‌کرد.

چارلز بوکوفسکی را اغلب به دلیل قلم خاصش می‌شناسند. او بدون هیچ تعارفی کلمات را به‌کار می‌برد و از به‌کار بردن بی‌ادبانه‌ترین واژگان هیچ ابایی نداشت. شخصیت محوری داستان‌هایش یک ولگرد دائم‌الخمر به نام هنری چیناسکی است که نزدیکانش با نام هنک او را صدا می‌زنند.

مرگ این نویننده بزرگ بر اثر سرطان خون بود. بر روی سنگ قبر او عبارتی کوتاه نقش بسته است: Don’t Try (کوشش نکنید). این جمله کوتاه اما فیلسوفانه، چکیده تمام افکار و اندیشه‌های اوست که در کتاب‌هایش نیز به خوبی مشهود است. او زندگی را بی‌ارزش‌تر از آن می‌دانست که خودش را درگیر فراز و فرودهای آن سازد.

دانلود کتاب هزار پیشه

این نسخه از کتاب هزار پیشه، که توسط وازریک درساهاکیان به فارسی ترجمه و به دست ناصر زراعتی ویراستاری شده است، اسکن‌شده از روی نسخه‌ای است که توسط انتشارات خانه هنر و ادبیات گوتنبرگ در سال ۲۰۰۸ میلادی و در آلمان منتشر شده است. کتاب دارای کیفیتی مطلوب و فونتی خواناست. این نسخه از رمان هزار پیشه، نسخه‌ای است بدون حذفیات است و تمام داستان را بدون کوچک‌ترین کمبودی نقل شده. مترجم برای ترجمه این اثر، همچون مولف آن، واژگان را بی‌محابا به‌کار برده تا به اصل کتاب وفادار باشد.

دانلود کتاب هزارپیشه شاهکار چارلز بوکوفسکی را به علاقمندان به ادبیات و رمان پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود کتاب

کتاب‌های بوکوفسکی در کافه‌کتاب:
دانلود رمان عامه‌پسند
دانلود کتاب مرگ پدرم
دانلود کتاب دکتر نازی
دانلود کتاب دعای خیر مرغ مقلد
دانلود کتاب قاتلین
دانلود کتاب مزدور
دانلود کتاب تنهایی
دانلود کتاب دو دائم‌الخمر
دانلود کتاب زنان
دانلود کتاب یک مرد
دانلود کتاب اعترافات یک مرد
دانلود کتاب جربزه
دانلود کتاب راهی که مردگان عشق می‌ورزند
دانلود کتاب زندگی در یک نجیب‌خانه در تگزاس
دانلود کتاب راهی به بهشت نیست
دانلود مجموعه شعر عشق سگی است از جهنم


کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. یسنا خورشیدی:

    جسور باش و رویا بساز از آنچه نیستی.
    جسور باش و رویا بساز از آنچه نداری.
    جسور باش و رویا بساز آنگونه که واقعیت توست.

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان