دانلود کتاب “بیشعوری” | خاویر کرمنت

کتاب گران‌مایه و بی‌نظیر “بی‌شعوری” اثری مشهور و بسیار ارزشمند به قلم “دکتر خاویر کرمنت” (Dr. Xavier Crement) می‌باشد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتب معاصر است که تا به امروز به بسیاری از زبان‌های زنده دنیا ترجمه گشته است. کتاب بیشعوری را می‌توان در شمار ده کتاب برتر قرن بیست و یک قلمداد کرد.

کتاب بیشعوری درباره چیست؟

نویسنده در کتاب بیشعوری شرح افکار مردم جامعه‌ای را بیان می‌کند که تاثیر عمیقی در سیاست و دین و علوم و فرهنگ و… دارند. این افراد احمق نیستند بلکه نابغه هستند. نابغه‌هایی خودخواه، نابغه‌هایی با اعتماد به نفس بالا و رفتارهایی آزار‌دهنده و اعصاب‌خورد‌کن. شاید این جملات خنده‌دار باشد و شوخی به نظر برسد. اما بدبختانه حقیقت دارد. دنیا در احاطه بی‌شعورهاست.

نویسنده بر این باور است که بیماری بی شعوری مربوط به طبقه خاصی نیست و هر کسی در هر صنف و جایگاهی احتمال مبتلا شدن به آن را دارد. این کتاب با بیانی طنز، کوشیده است تا افکار فلسفی/اجتماعی نویسنده را منعکس کند. زبانی طنزآلود اما تلخ که مخصوص خود خاویر کرمنت است.

درواقع بی‌شعوری امروز بزرگ‌ترین معضل جامعه جهانی است و انسان مدرن در مواجهه با این پدیده تنها دو راه در پیش و روی خود دارد:

  • چشم‌هایش را به روی بیشعوری ببندد و شاهد نابودی جهان در این منجلاب متعفن باشد.
  • با تمام قدرت به همراه دیگر افراد، شروع به جنگیدن با این معضل جهانی نموده و به پاکسازی جهان اهتمام ورزد.

با این توضیحات، اما باید در جریان باشید که کتاب بی‌شعوری یک کتاب آموزنده است. خاویر کرمنت معتقد است که بی‌شعوری در جامعه، یک بیماری روانی است و باید درمان شود. او در این کتاب به بررسی تجاوز احمقانه -اما آگاهانه- توسط افراد جامعه به حقوق دیگران پرداخته است.

تصویر جلد کتاب بیشعوری اثر خاویر کرمنت

بخش‌هایی از متن کتاب

در ادامه برای آشنایی بیشتر با این کتاب، بهتر است سری به کتاب زده و با هم بخش‌هایی از این اثر گرانسنگ را مرور کنیم:

– چه بی‌شعور باشید و چه در معرض درگیر با بی‌شعورها در اطراف‌تان، با انتخاب این کتاب برای مطالعه، دست‌کم راهنمای خوبی برگزیده‌اید و خرسند باشید که راه را اشتباهی نرفته‌اید!

– بیشترین درگیری با مقوله بی‌شعوری را در شغل وکالت می‌توان یافت! … مثلا در جریان یکی از پرونده‌های وکالت متوجه شدم که موکل من برنده نیست. بلکه بی‌شعور است! بی‌شعوری نوعی بیماری است که وقتی فرد درگیرش شد، رفتار مردم‌ستیزانه‌ای از خود بروز می‌دهد. در چنین مواردی باید توجه داشت که فرد موردنظر از زندگی خسته نشده بلکه از بی‌شعوربودن خود خسته شده است.

– بیشعوری مثل یک انگل است. از بدن فرد بیمار تغذیه می‌کند! رها شدن از آن آسان نیست. وقتی فردی به این بیاندیشد که با حقه‌بازی و دوز و کلک همیشه می‌تواند پیروز باشد، جدا کردن او از این سبک از بیشعوری فرآیند دشواری است!

– امروزه اعتراض مدنی تبدیل به مُد روز شده است! آن هم نه فقط در یک یا دو کشور! بلکه در جامعه‌ای به مقیاس جهان! قبلا مردم اعتراض می‌کردند تا به حقوق خود دست یابند، اما امروزه از حقوق خودشان برای اعتراض کردن استفاده می‌کنند! خیل عظیمی از مردم مدام در حال اعتراض کردن و شعار دادنند. چرا که شعار دادن از یافتن راه‌حل منطقی برای خروج از بحران‌ها آسان‌تر است. آن‌ها البته اغلب حتی به شعارهای‌شان هم اعتقادی ندارند و فقط می‌دانند که باید شعار بدهند! به همین‌راحتی تبدیل به اکتیویست می‌شوند. البته اکتیو در بیشعوری!

– اگر بیکار، بازنشسته یا خیلی پولدار نباشید، بدون‌تردید هر روز مشغول کارکردن با تعداد زیادی بیشعور خواهید بود. البته هنوز تعداد بسیار کمی از مردم می‌دانند که نحوه درست و صحیح برخورد با بیشعورها چگونه است. بدبختانه ما هیچ‌وقت درمورد این مسئله مهم و نحوه برخورد با آن آموزش ندیده‌ایم.

این کتاب، جلد نخست از چهارگانه بیشعوری است که خاویر کرمنت با قلم جذاب خود، آن را تحریر و برای مخاطبین خاص و ویژه‌ی خود مهیا ساخته است. این سه‌گانه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های قرن بیست‌ویک هستند.


بخوانید: دانلود کتاب بیشعوری ۲ (بیشعوری ابدی)
بخوانید: دانلود کتاب بیشعوری ۳ (توطئه بیشعوری)
بخوانید: دانلود کتاب بیشعوری ۴ (بیشعور ضدگلوله)

خاویر کرمنت کیست؟

دکتر خاویر کرمنت از مشهورترین پزشکان غرب بود. او سال‌ها به طبابت پرداخت اما روزی پس از ویزیت کردن یک بیمار، متوحه موضوع اساسی و مهمی شد: هر بیماری‌ای می‌تواند درمان داشته باشد به جز بیماری بیشعوری!

او از این زمان کوشید تا درمانی برای بی شعوری بیابد! پس ابتدا شروع به مطالعات عمیق روانشناسی کرد و چند سال را صرف کار کردن روی این بیماری نمود.

تلاش‌های وی نهایتا به نتیجه رسید و کرمنت توانست بیشعوری را در خود درمان نماید! او پس از معالجه خود این کتاب را نوشت تا به درمان بی‌شعوری در تمام دنیا اهتمام ورزد.

کتاب ابتدا قرار بود به صورت تک‌جلدی منتشر شود. اما استقبال بی‌نظیر مردم باعث شد تا خاویر کرمنت این کتاب را تا جلد چهارم ادامه دهد.

دانلود کتاب بیشعوری

مطالعه کتاب بی‌شعوری شاهکار خاویر کرمنت (نسخه کامل و بدون حذفیات) را به دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان به روانشناسی و به بازدید کنندگان کافه کتاب توصیه می‌کنیم.

بخوانید: معرفی و نقد کتاب بی‌شعوری

این نسخه از کتاب بی‌شعوری، متن اصلی کتاب به زبان انگلیسی می‌باشد. کتاب به صورت کامل، جامع و بدون حذفیات، نسخه‌ای نایاب مربوط به چاپ سال ۲۰۱۰ میلادی است که توسط خود خاویر کرمنت بازبینی شده و در تمام دنیا به زبان انگلیسی منتشر شده است.

This is the complete version of Asshole No More book.
Language: English.
Format: PDF.

دانلود کتاب “بی‌شعوری” | خاویر کرمنت

همچنین می‌توانید از طریق لینک‌های زیر، کتاب‌های مشابه را نیز یافته و به صورت رایگان دانلود نمایید:

قفسه اختصاصی دانلود کتاب‌های انگیزشی
قفسه اختصاصی دانلود کتاب‌های روانشناسی و موفقیت


کافه‌کتاب دچار مشکلات مالی شده است. لطفا برای بقای سایت، ما را یاری دهید:

  1. Ramazan:

    وسعت تفکر و پیشرفت بیشتر فقط با مطالعه حاصل می‌شود.
    شما بستر مطالعه را برای ما فراهم می‌کنید. سپاسگزاریم.

  2. عبدالرحیم:

    ممنونم

  3. طیبه مرادی:

    واقعا رمان عالی و پر مغزی بود از خواندنش لذت بردم

Copyright © 2012 ~ 2024  |  Design By: Book Cafe

دانلود همه کتاب‌ها
   هزاران کتاب در گوشی شما ⇐

نوروز آریایی، پیروز باد 

6 فروردین
🌟 «زادروز زرتشت»، فرخنده باد 🌟

🍀 سیزده بدر، سبز باد 🍀

3 اردیبهشت
🔥 «گلستان‌جشن» فرخنده باد
🔥
(جشن اردیبهشت‌گان)

6 خرداد
🌾 «جشن خردادگان»، خجسته باد
🌾

6 تیرماه
🌸 «جشن نیلوفر»، شاد باد 🌸
بزرگداشت کشاورزی و باغ‌بانی در ایران باستان

13 تیرماه
🏹 «جشن تیرگان»، فرخنده باد
🏹
روز بزرگداشت باران، ایزد باران (تیر) و گرامی‌داشت آرش کمانگیر

7 مرداد
🍃
«جشن اَمُردادگان»، شاد باد
🌿

4 شهریور
🔥 «آذر جشن»، خجسته باد 🔥
شهریورگان، روز پدر در ایران باستان

16 مهرماه
🍁 «جشن مهرگان»، فرخنده باد
🍁
گرامی‌داشت ایزد مهر، و روز پیروزی فریدون و کاوه آهنگر بر ضحاک ماردوش

✹ فرخنده باد 7 آبان ✹
👑 روز کوروش بزرگ 👑

10 آبان‌ماه
💧 «جشن آبان‌گان»، فرخنده باد
💧
گرامی‌داشت ایزدبانو آناهیتا، نگهبان و نگهدار آب‌ها

🍉 شب چله، فرخنده باد 🍉

9 آذرماه
🔥 جشن آذرگان، فروزان باد
🔥
بزرگداشت ایزد آذر، نگهبان و نگهدار آتش‌ها

1 دی‌ماه
🌞 «جشن خُرّم‌روز»، خجسته باد 🌞
گرامی‌داشت اهورامزدا

2 بهمن
🐏 جشن بهمن‌گان، فرخنده باد 🐏

10 بهمن
🔥 جشن سده، فروزان باد 🔥

5 اسفند
♡ جشن اسفندگان، شاد باد ♡
سپندارمذگان، روز بزرگداشت عشق و گرامی‌داشت بانوان

🔥 جشن چهارشنبه‌سوری، فروزان باد 🔥

نوروز ایرانی، پیروز باد

19 فروردین
🌼 جشن فروردین‌گان، گرامی باد 🌼
یادبود فَروَهَر و روانِ درگذشتگان